Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B050181B05   Cervell i educació: una estranya parella? (Suport formació CB)
2018-2019   Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   20/2/2019 - 20/2/2019 (2 hores) de 18:00h a 20:00h
   CRP del Solsonès
   Francesc Ribalta, s/n (Solsona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Solsonès
  
   LLOC: Teatre Comarcal de Solsona c/Vall Fred, 20, 25280 Solsona
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   L'estudi del cervell ha permès en l'última dècada descobrir l'activitat d'aquest òrgan en diferents contextos, també l'educatiu. David Bueno (UB): "La motivació o el treball entre iguals activen el cervell social i l’aprenentatge és més integral"
  
Objectius   - Reflexionar sobre la importància de la neurociència en l'educació dels infants i adolescents.
  
Continguts   Tradicionalment, la didàctica i la pedagogia han basat les seves propostes de millora en l’ensenyament en la intuïció raonada i en l’experiència dels professionals, les quals, un cop traspassades a les experiències d’aula, han anat adquirint un corpus científic cada cop més complert i adaptat a la complexa i canviant realitat social, inclosa la dels estudiants i professionals de l’ensenyament. Aquest corpus de coneixement s’ha basat, fins ara, en els aspectes psicològics i sociològics de l’aprenentatge. Tanmateix, el gran desenvolupament d’altres disciplines científiques com la neurociència cognitiva i la genètica comença a permetre un enfocament complementari dels processos d’aprenentatge. Quin paper tenen els gens en la intel·ligència i la capacitat creativa de les persones? Les dades que tenim sobre el funcionament del cervell, concorden amb les propostes que fins ara han fet la didàctica i la pedagogia? Com influeix la manera d’ensenyar en la maduració del cervell? Ens trobem a les portes d’un nou paradigma de l’ensenyament? En aquesta conferència es parlarà d’algunes de les troballes més significatives en neurociència i genètica aplicades als processos d’aprenentatge, es desmitificaran alguns conceptes erronis sobre aquestes disciplines i es reflexionarà sobre la conveniència d’aplicar-les també en el desenvolupament de noves estratègies educatives.
  
Formador/a   David Bueno
  
Avaluació   • Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l’aprofitament.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   se-solsones@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent